Η ανάπτυξη των διαδικτυακών αγορών δημιουργεί νέες εμπορικές στρατηγικές
H ευρωπαϊκή αγορά επίπλων τα τελευταία χρόνια ακολουθεί ανοδική πορεία, επωφελούμενη από ένα βελτιωμένο οικονομικό περιβάλλον, με ετήσια μέση αύξηση + 2,2% μεταξύ 2013 και 2019. Το 2019, η ευρωπαϊκή αγορά επίπλων (σε τιμές λιανικής) έφτασε τα 130 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει περίπου το 5% της ευρωπαϊκής αγοράς επίπλων. Όσον αφορά τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία είναι οι μεγαλύτερες αγορές: το Ηνωμένο Βασίλειο με διείσδυση περίπου 8% και η Γερμανία με μερίδιο 6% στις συνολικές πωλήσεις επίπλων. Η Γαλλία και η Ιταλία είναι σε ανάλογα επίπεδα όσον αφορά τον όγκο, αλλά η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθεί να είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. (πηγή: CSIL)
Οι νέες δυνατότητες που έφεραν οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν συνεπάγονται απλώς την εμφάνιση ενός νέου, διαδικτυακού καναλιού διανομής. Άλλαξαν σημαντικά τα πρότυπα αγορών των καταναλωτών: οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν και να δοκιμάσουν προϊόντα επίπλων σε ένα κατάστημα, να πραγματοποιήσουν αγορές στο διαδίκτυο και να τα παραλάβουν στο κατάστημα ή να τους τα παραδώσουν σε μια καθορισμένη διεύθυνση, να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και μετά αγορά από το κατάστημα, να παραγγείλουν τηλεφωνικά, ακόμα και να συγκρίνουν τιμές των ανταγωνιστών μέσω smartphone ενώ στέκονται έξω από ένα κατάστημα.
Αυτή η συμπεριφορά έχει παρατείνει τη διαδικασία αγοράς και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν μια πολυκαναλική προσέγγιση, επιλέγοντας πώς να ενσωματώσουν πλήρως τα φυσικά τους καταστήματα, τους διαδικτυακούς ιστότοπους και άλλα κανάλια όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μια συνεκτική στρατηγική.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, μετατρέπει τα καταστήματα λιανικής από απλούς χώρους συναλλαγής αγαθών και υπηρεσιών σε βιωματικούς χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να ζήσουν μια δραστική και ανταποδοτική εμπειρία. Τα καταστήματα πιθανότατα θα μεταλλαχθούν σε μέρη που θα επισκεπτόμαστε, όχι μόνο για να παραλάβουμε ένα προϊόν μαζικής παραγωγής, αλλά επίσης να σχεδιάζουμε και να συν-δημιουργούμε προσωποποιημένα αντικείμενα με την βοήθεια των εξειδικευμένων υπαλλήλων. Θα αποτελέσουν σημείο συνεργασίας και custom εφαρμογών, δημιουργώντας μοναδικές, προσωπικές και οργανικές εμπειρίες.
Η άνοδος των διαδικτυακών αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 έχει στρέψει περισσότερες από μία στις επτά επιχειρήσεις retail στο Ηνωμένο Βασίλειο (15%) στη δημιουργία στρατηγικών που να ικανοποιούν την αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων και να διευρύνουν τη διαδικτυακή χωρητικότητα, σύμφωνα με μια μελέτη σε πάνω από 300 ανώτατα στελέχη λιανικής, που διεξήχθη από την Barclays Corporate Banking .
Πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει μια «τεχνολογική επανάσταση» στο λιανικό εμπόριο. Το ένα τρίτο (33%) των επιχειρήσεων πραγματοποίησε αναβάθμιση ιστότοπου, το 32% άρχισε να δέχεται νέους τρόπους πληρωμής και ένας στους τέσσερις (26%) έχει αγκαλιάσει την ανάλυση δεδομένων για πρώτη φορά.
Η Karen Johnson, επικεφαλής λιανικής και χονδρικής για την Barclays Corporate Banking, λέει: «Οι τελευταίοι μήνες αναμφίβολα έφεραν προκλήσεις στον κλάδο και ακούμε συχνά για θέσεις εργασίας που τίθενται σε κίνδυνο». «Σε αυτό το πλαίσιο, ωστόσο, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ψηφιακές πωλήσεις έχουν δείξει σημαντική βελτίωση και έχουν συμβάλει στη διατήρηση της ετήσιας ανάπτυξης για πολλές επιχειρήσεις. Παρά την άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα και αναστάτωση, τα αποτελέσματα της έρευνάς μας είναι ενθαρρυντικά και είναι υπέροχο να βλέπουμε τους ηγέτες λιανικής να είναι σίγουροι για τις προοπτικές τους. Πολλοί χρησιμοποιούν το «νέο κανονικό» για να καινοτομήσουν και να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα».
Άλλες έρευνες της CSIL:
Λιανική πώληση επίπλων στην Ευρώπη, Ιανουάριος 2020
Ηλεκτρονικό εμπόριο για τη βιομηχανία επίπλων, Οκτώβριος 2019